21 Kasım 2020 Cumartesi

Google meet vs Zoom


Google Meet ve Zoom neredeyse aynı görünebilir. Her iki hizmet de büyük ölçekli video konferansı kolaylaştırırken, arka planda çok daha fazlası var. Ben ikisini de kullandım şimdi çıkarımlarımı yazayım blogcanlar. Google Meet kullanmak için bir uygulamayı indirmeniz veya yüklemeniz gerekmiyor bence bu çok avantajlı. Sadece web sitesinden de hallediyorsunuz. Zaten herkesin gmail hesabı var ordan doğrudan giriş yapıyorsunuz. Google, video yoluyla katılamayanlar için telefon görüşmelerini destekliyor. Hızlı ve basit bir toplantı için kullanabilirsiniz ama kalabalık bir toplantı için Zoom belki daha öne çıkabilir.

Zoom, esas olarak Zoom hizmetini oluşturmaya odaklanan bir şirket tarafından oluşturulmuş özel bir video konferans hizmetidir. Hal böyle olunca platform Google Meet'ten biraz daha kapsamlı. Zoom 100'e kadar katılımcıyı aramanıza ve ücretsiz özelliklerin çoğunu kullanmanıza olanak tanıyor ama bana göre en kötü yanı toplantı süresi 40 dakika ile sınırlı tutması. Meets, toplantı odanızın sohbet özelliği aracılığıyla belgeleri, resimleri ve dosyaları paylaşmanıza olanak tanır. Dosyaları masaüstünüzden yükleyebilir veya doğrudan Google Drive'ınızdan paylaşabilirsiniz. Zoomda da video ve görsel ekrana yansıtabiliyorsunuz ama ücretsiz olarak bu toplantıları kaydedemiyorsunuz. 

Türkiye'de çok öne çıkamasa da bu versusta benim tercihim Meet.

6 yorum:

  1. Ne zoom ne meet bilirdim ben. Şimdi hocalarımız sayesinde bir zoom kullanıyorum, yani kullanmaya çalışıyorum desem daha doğru olur=)

    YanıtlaSil
  2. Benim çocuklar zoom kullanıyor.

    YanıtlaSil
  3. Zoom’da süre sınırlaması olduğunu senden duydum. O zaman gerçekten negatif bir durum bu.

    YanıtlaSil